V seminářích a kurzech hledáme společně s účastníky a účastnicemi cesty, jak nakládat s náročnými tématy při výuce ve škole či v rámci činnosti skupin. Naší společnou otázkou je, jaké znalosti, dovednosti a hodnoty potřebujeme pro život ve světě, který je propojený a rychle se mění.
Pracujeme s principy kritického myšlení, zaměřujeme se na témata globálního vzdělávání, uplatňujeme participativní metody a usilujeme o rozvoj dovedností, které lidem umožní aktivně se podílet na řešení lokálních i globálních problémů.
Kurzy a semináře jsme schopni realizovat přímo na míru dle vašich požadavků. Většinu z nich umíme v případě potřeby převést i do online podoby.
Vyberte si a kontaktujte nás!
Záměrem programu je prozkoumat vlastní vztah ke konfliktům, nabídnout představu o možných způsobech jejich řešení a rozšířit paletu možností, jak téma konfliktů zařazovat do výuky.
Záměrem semináře je prozkoumat, jak se lze věnovat komplexním tématům bez jednoznačných odpovědí, a přitom udržet bezpečné prostředí pro účastníky a účastnice programu.
Cílem dvou tréninkových setkání je rozvoj facilitátorských dovedností při vedení diskuzí, aby diskuze směřovala ke zkoumání tématu, hlubšímu přemýšlení a posunu diskutujících.
Reflexe tvoří zásadní část učebního procesu. Během setkání se účastníci a účastnice seznámí s významem reflexe v různých přístupech a s její strukturou. Zaměří se také na odlišení reflexe a zpětné vazby.
Záměrem semináře je představit přístup formativního hodnocení, seznámit se s jeho jednotlivými složkami a procvičit si jeho formulaci.
Kurz ohledává, jak rozvíjet nezávislé myšlení studujících v propojeném a křehkém světě. Sleduje dvě linie: pedagogickou a tematickou.
Metody kritického myšlení nabízejí cestu, jak učit smysluplně a s ohledem na komplexnost současného světa. Tato kratší verze kurzu je vhodná zejména pro kolektivy pedagogů nebo lektory vzdělávacích organizací. Na základě dohody kurz připravíme podle potřeb vaší školy či organizace.
Seminář je ochutnávkou přístupu, metod i obsahu dlouhodobého kurzu Kritické myšlení a globální témata.
Globální témata mohou být v některých případech kontroverzní, důležitou roli hraje práce s emocemi. Využití zážitku ve výchově a vzdělávání nám může pomoci vypořádat se s náročnými tématy. Během setkání si propojíme principy zážitkové pedagogiky s globálním vzděláváním.