Naše programy využívají zážitku a spolupráce ve třídě. Rozvíjejí schopnost studentů a studentek formulovat vlastní názory, přemýšlet v globálních souvislostech a tříbit si postoje a schopnost empatie a solidarity s druhými. Pomáhají naplnit průřezová témata Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech, Multikulturní výchova a Environmentální výchova.
O jiném ekonomickém modelu
Je růst vhodným cílem v čase planetárního kolapsu? Komu zelený růst slouží a jak by vypadal svět bez růstu?
O tom, jaký obraz světa média vytvářejí a co je k tomu vede
O kom je ten příběh? Kde se to stalo? Kolik krve bylo prolito? (…) A bude to lidi zajímat?
O postojích k problémům oděvního průmyslu
Příšerná práce v oděvním průmyslu? A co já s tím?
– Jak ti to může být jedno?
– A proč ty kvůli tomu zase tak šílíš?
O postojích ke klimatické změně
Co změna přináší? V čem krize spočívá? Jak se stavět k výzvě, která přesahuje možnosti jednotlivců i skupin?
O vlivu vypravěčů na vyznění konfliktu
Pozorování a hodnocení, fakta a názory – co se stane, když je smícháme?
O nedostatku vody na Zemi
Kdo je za vodou a kdo ne? Je voda jen nedostatkové zboží, nebo lidské právo?
O nastavení mezinárodního obchodu
Hrajeme spravedlivou hru? Kdo rozdává karty a kdo určuje pravidla globalizovaného obchodu?
O ozbrojených konfliktech
K čemu slouží válka a kdo slouží v její prospěch? Jak se nás dotýkají konflikty na jiných kontinentech?
O budoucnosti práce
Jak se s nástupem robotizace promění povaha práce? A jak se to odrazí na podobě světa?