Projektové dny aneb učení v souvislostech

Plánování projektových dnů a týdnů vnímáme jako jedinečný prostor, ve kterém učitelé napříč předměty mohou v rámci školního týmu sdílet pohledy a zkušenosti ze svých oblastí. Společně pak hledají smysluplná propojení a promýšlejí cíle v kontextu své vlastní školy a potřeb dětí.

Projektové dny či týdny umožňují dětem učit se integrovaně a v souvislostech, kriticky přemýšlet nad vybraným tématem a zažít si jiné formy učení. Často se tyto dny promění v nezapomenutelný zážitek i s emocemi, čímž se proces učení stává efektivnější.

Plánování projektových dnů a týdnů vnímáme jako jedinečný prostor, ve kterém učitelé napříč předměty mohou v rámci školního týmu sdílet pohledy a zkušenosti ze svých oblastí. Společně pak hledají smysluplná propojení a promýšlejí cíle v kontextu své vlastní školy a potřeb dětí.
Úspěšná realizace projektových dnů závisí na mnoha faktorech. Na našem workshopu se budeme věnovat např. těmto tématům:

  • výběr konkrétního tématu na projektové dny a jeho zmapování, včetně externích zdrojů a podpory
  • nastavování cílů i s důrazem na dovednosti či klíčové kompetence
  • promýšlení výstupů projektových dnů a hodnocení dětí na základě sebraných důkazů
  • sestavení projektového týmu, nastavení kvalitní spolupráce a vytvoření akčního plánu

V rámci semináře představíme i příklady projektových dnů a týdnů, které nabídnou inspiraci ve formách, v tématech a např. i v práci s rozvojem dovedností.

Informace

Cílová skupina: Pro sborovny základních a středních škol

Časová dotace: 8 hodin

Cena semináře:

Mgr. Martina Holková tento mezioborový přístup k výuce rozvíjela 4 roky na ZŠ Labyrinth v Brně.