V seminářích a kurzech hledáme společně s účastníky a účastnicemi cesty, jak nakládat s náročnými tématy při výuce ve škole či v rámci činnosti skupin. Naší společnou otázkou je, jaké znalosti, dovednosti a hodnoty potřebujeme pro život ve světě, který je propojený a rychle se mění.
Pracujeme s principy kritického myšlení, zaměřujeme se na témata globálního vzdělávání, uplatňujeme participativní metody a usilujeme o rozvoj dovedností, které lidem umožní aktivně se podílet na řešení lokálních i globálních problémů.
Kurzy a semináře jsme schopni realizovat přímo na míru dle vašich požadavků. Většinu z nich umíme v případě potřeby převést i do online podoby.
Vyberte si a kontaktujte nás!
Plánování projektových dnů a týdnů vnímáme jako jedinečný prostor, ve kterém učitelé napříč předměty mohou v rámci školního týmu sdílet pohledy a zkušenosti ze svých oblastí. Společně pak hledají smysluplná propojení a promýšlejí cíle v kontextu své vlastní školy a potřeb dětí.
Jednodenní seminář seznamuje s principy i nástroji systémového myšlení a prohlubuje naši schopnost vidět svět a problémy okolo nás v širších souvislostech a propojeních.
Jak vzdělávat o tak komplexním tématu, jakým je klimatická změna, v rámci úzce zaměřeného předmětu? Nabízíme jednodenní seminář, ve kterém se zaměříme na hlubší společenské příčiny klimatické krize a reflexi vlastní pedagogické praxe.
Jak učit o klimatické změně a nezapomínat, že se jedná o kontroverzní téma vzbuzující emoce, nesoulad a vnitřní i mezilidské konflikty? Nabízíme jednodenní seminář, kterým chceme posílit dovednost vyučujících otevírat téma klimatické změny ve vlastní škole (třídě, skupině,…).
Záměrem programu je prozkoumat vlastní vztah ke konfliktům, nabídnout představu o možných způsobech jejich řešení a rozšířit paletu možností, jak téma konfliktů zařazovat do výuky.
Záměrem semináře je prozkoumat, jak se lze věnovat komplexním tématům bez jednoznačných odpovědí, a přitom udržet bezpečné prostředí pro účastníky a účastnice programu.
Cílem dvou tréninkových setkání je rozvoj facilitátorských dovedností při vedení diskuzí, aby diskuze směřovala ke zkoumání tématu, hlubšímu přemýšlení a posunu diskutujících.
Reflexe tvoří zásadní část učebního procesu. Během setkání se účastníci a účastnice seznámí s významem reflexe v různých přístupech a s její strukturou. Zaměří se také na odlišení reflexe a zpětné vazby.
Záměrem semináře je představit přístup formativního hodnocení, seznámit se s jeho jednotlivými složkami a procvičit si jeho formulaci.
Metodický kurz pro vzdělavatele 21. století
Aktuálně běží přihlašování pro otevřený kurz 2024/25, který začíná na podzim – tentokrát otevíráme dva běhy – jeden tradičně v Brně, druhý v Praze.
Podrobné informace k otevíranému kurzu najdete v Příručce s přihlašovacími informacemi, stejně tak odkaz na přihlašovací formulář.
Metody kritického myšlení nabízejí cestu, jak učit smysluplně a s ohledem na komplexnost současného světa. Tato kratší verze kurzu je vhodná zejména pro kolektivy pedagogů nebo lektory vzdělávacích organizací. Na základě dohody kurz připravíme podle potřeb vaší školy či organizace.
Seminář je ochutnávkou přístupu, metod i obsahu dlouhodobého kurzu Kritické myšlení v globálních tématech.