V seminářích a kurzech hledáme společně s účastníky a účastnicemi cesty, jak nakládat s náročnými tématy při výuce ve škole či v rámci činnosti skupin. Naší společnou otázkou je, jaké znalosti, dovednosti a hodnoty potřebujeme pro život ve světě, který je propojený a rychle se mění.
Pracujeme s principy kritického myšlení, zaměřujeme se na témata globálního vzdělávání, uplatňujeme participativní metody a usilujeme o rozvoj dovedností, které lidem umožní aktivně se podílet na řešení lokálních i globálních problémů.
Kurzy a semináře jsme schopni realizovat přímo na míru dle vašich požadavků. Většinu z nich umíme v případě potřeby převést i do online podoby.
NaZemi je akreditovanou institucí MŠMT pro k provádění a realizaci programů akreditovaných pro účely zákona 563/2004 sb. o pedagogických pracovnících.
Vyberte si a kontaktujte nás!
Vedete tým a potřebujete si rozšířit dovednosti v oblasti skupinové dynamiky? Vedete porady a potřebujete tipy jak si je lépe připravovat a poradit si s obtížnými situacemi? Vzděláváte a rádi byste do procesu více vtahovali lidi? Pořádáte setkání nebo konference a zajímalo by vás, jak je dělat více participativně? NaZemi nabízí ucelený třídenní kurz základů facilitace, který zahrnuje teoretický rámec vedení skupinových procesů i paletu praktických nástrojů.
Plánování projektových dnů a týdnů vnímáme jako jedinečný prostor, ve kterém učitelé napříč předměty mohou v rámci školního týmu sdílet pohledy a zkušenosti ze svých oblastí. Společně pak hledají smysluplná propojení a promýšlejí cíle v kontextu své vlastní školy a potřeb dětí.
Jednodenní seminář seznamuje s principy i nástroji systémového myšlení a prohlubuje naši schopnost vidět svět a problémy okolo nás v širších souvislostech a propojeních.
Jak vzdělávat o tak komplexním tématu, jakým je klimatická změna, v rámci úzce zaměřeného předmětu? Nabízíme jednodenní seminář, ve kterém se zaměříme na hlubší společenské příčiny klimatické krize a reflexi vlastní pedagogické praxe.
Jak učit o klimatické změně a nezapomínat, že se jedná o kontroverzní téma vzbuzující emoce, nesoulad a vnitřní i mezilidské konflikty? Nabízíme jednodenní seminář, kterým chceme posílit dovednost vyučujících otevírat téma klimatické změny ve vlastní škole (třídě, skupině,…).
Záměrem programu je prozkoumat vlastní vztah ke konfliktům, nabídnout představu o možných způsobech jejich řešení a rozšířit paletu možností, jak téma konfliktů zařazovat do výuky.
Záměrem semináře je prozkoumat, jak se lze věnovat komplexním tématům bez jednoznačných odpovědí, a přitom udržet bezpečné prostředí pro účastníky a účastnice programu.
Cílem kurzu je rozvoj facilitátorských dovedností při vedení diskuzí v rámci vzdělávacího procesu tak, aby diskuze směřovala ke zkoumání tématu, hlubšímu přemýšlení a posunu diskutujících.
Reflexe tvoří zásadní část učebního procesu. Během setkání se účastníci a účastnice seznámí s významem reflexe v různých přístupech a s její strukturou. Zaměří se také na odlišení reflexe a zpětné vazby.
Záměrem semináře je představit přístup formativního hodnocení, seznámit se s jeho jednotlivými složkami a procvičit si jeho formulaci.
Metodický kurz pro vzdělavatele 21. století
Aktuálně běží přihlašování pro otevřený kurz 2025/26, který začíná na podzim – tentokrát otevíráme dva běhy – jeden v Brně, a druhý v Praze.
Podrobné informace k otevíranému kurzu najdete v Přihlašovací příručka KM2526, stejně tak odkaz na přihlašovací formulář.
Metody kritického myšlení nabízejí cestu, jak učit smysluplně a s ohledem na komplexnost současného světa. Tato kratší verze kurzu je vhodná zejména pro kolektivy pedagogů nebo lektory vzdělávacích organizací. Na základě dohody kurz připravíme podle potřeb vaší školy či organizace.