Ke stažení

Poznej své boty

V obuvnickém průmyslu jsou typické extrémně nízké mzdy a nebezpečné pracovní podmínky. Běžná je dětská práce a tzv. domácí práce. Pracovníkům a pracovnicím v koželužnách hrozí vyšší riziko rakoviny, mají dýchací potíže a trpí onemocněními kůže. Účastníci/ice prozkoumají, kolik práce se skrývá za výrobou jejich bot a s jakými problémy se potýkají dělníci a dělnice při jejich výrobě (vč. zpracování kůže). Uvědomí si provázanost svého […]

Více

Průvodce vzdělávacími metodikami Global Storylines

Materiál provádí přístupem Global Storylines a jednotlivými příběhy: Obr od Bodláčí hory Voda, důvod k odchodu Naše půda, naše plody Metoda storyline pracuje s příběhem, který motivuje k učení. Ten se stává osou výuky po dobu několika měsíců. V globálních příbězích (Global Storylines) se žáci a žákyně stávají protagonisty příběhů a v rolích dospělých členů fiktivní komunity čelí různým výzvám a problémům. >> Metodika ke […]

Více

Cyklus Global Storyline: Naše půda, naše plody

V cyklu Global Storylines jsou děti 1. stupně ZŠ vtaženy do příběhu, který se stává osou výuky po dobu dvou až tří měsíců. Vytvářejí si prostředí a role ve zvolené komunitě. Příběh klade před komunitu problémy a výzvy, které musejí její členové řešit. Výuka příběhem využívá prvky dramatické výchovy, a umožňuje tak zkoumat komplexní globální témata v bezpečném prostředí fiktivního příběhu. […]

Více

Cyklus Global Storylines: Voda, důvod k odchodu

Právě jsme dokončili metodiku čtvrtého příběhu Global Storylines s názvem Voda, důvod k odchodu, která je nyní volně ke stažení. Příběh Voda, důvod k odchodu umožňuje s dětmi otevřít aktuální téma uprchlictví a migrace, přičemž jej vsazuje do kontextu jedné z environmentálních příčin migrace – vysychání zdrojů pitné vody. Děti se díky tomuto příběhu stávají členy komunity, kterou jednoho dne navštíví cizinec […]

Více

Cyklus Global Storylines: Obr od Bodláčí hory

Od roku 2013 pilotujeme na českých školách skotský přístup Global Storylines. Je to výsledek naší snahy přinášet do výuky takové metody, které vedle přemýšlení a poznávání souvislostí umožňují dětem zapojit se a dávají jim bezpečný prostor pro jednání. Do experimentu s námi šly tři školy v okolí Brna, kromě školy v Drásově také ZŠ a MŠ v Ostopovicích a ZŠ a MŠ v Ivančicích-Řeznovicích. Po roce […]

Více

Moje cesta ke světu – portfolio globálního vzdělávání

Portfolio je pomocníkem pro vzdělavatele a vzdělavatelky, kteří chtějí globální vzdělávání zahrnout do své praxe. Jedná se o publikaci s otevírací kroužkovou vazbou, jež je určena k vlastní modifikaci a postupnému doplňování. V každém výtisku se stane originálem a může tak být pro každého oporou na jeho vlastní celoživotní cestě v oboru globálního vzdělávání. Portfolio Moje cesta ke světu přináší základní souhrn informací […]

Více

Lidé v pohybu – metodika pro práci s tématy uprchlictví a migrace

Společně s Junákem – českým skautem jsme vydali metodickou příručku Lidé v pohybu jako pomůcku pro skautské vedoucí a další pedagožky a pedagogy, kteří se chtějí ve své práci s dětmi či mladými lidmi věnovat tématům uprchlictví a migrace. Publikace přináší informace, metodickou podporu, nabídku konkrétních aktivit a programů i odkazy na jiné již existující metodiky. Ukazuje také cesty, jak si při práci s mládeží poradit […]

Více

Globální cíle udržitelného rozvoje – 17 aktivit k 17 cílům

Cílem příručky a jednotlivých vzdělávacích karet je seznámit děti a mladé lidi s Cíli udržitelného rozvoje (SDGs) a hledat spolu s nimi způsoby, jak se mohou k řešení globálních problémů postavit ve svém blízkém i v širším okolí. Na každé kartičce najdete vzdělávací aktivitu. Kartičky jsou primárně určené skautům a skautkám, ale jsou dobře využitelné pro všechny vzdělavatele pracující s mládeží. Aktivity jim pomohou zkoušet […]

Více

UnderCover – Resource Book on Global Dimensions of our Consumption for Teachers

Is there a better way to illustrate the interconnectedness and interdependence of people all over the world and its concequences than through the system material economy?!? The UnderCover handbook uses the topic of trade and consumption as an accessible example of mutual connection between people all around the world. The relations between the people who purchase and consume […]

Více

PodObal – příručka o globálních souvislostech našeho obchodování

Jak nejlépe zobrazit vzájemnou provázanost lidí na světě než přes ekonomiku?! Předměty a potraviny, které jsou fyzické, cestují, jsou předmětem obchodu, který v celé historii lidstva byl příčinou objevů a motorem globalizace. Téma příručky formulované jako spotřeba – tedy o věcech, které používáme a jíme, kde se berou, co přinášejí jiným lidem, za jakých podmínek jsou obchodovány. A dále – co […]

Více

Buzola – příručka globálního rozvojového vzdělávání nejen pro volný čas

Příručka obsahuje hry a aktivity, které nabízí příležitost zažít např. jednání velkých nadnárodních firem, analyzovat televizní reklamy či zjistit co všechno mohou ovlivňovat hranice mezi státy. Je určena nejen učitelům, ale také lektorům volnočasových center, instruktorům letních táborů či oddílovým vedoucím. Buzola obsahuje hry a aktivity rozdělené do šesti tematických okruhů, které se dají realizovat s dětmi od 10 let i s dospělými. Kapitoly: […]

Více

La ngonpo – místo setkávání

Chcete spolupracovat se školou ze vzdálených koutů světa? Nová metodika, vypracovaná ve spolupráci s Multikulturním centrem Praha, představuje 24 vypracovaných plánů hodin do různých předmětů, které můžete vy a vaše partnerská třída současně realizovat po dobu šesti měsíců. Prostřednictvím témat Kruh, Hrdina, Migrace, Krása, Voda a Společně budou mít žáci příležitost objevovat nejen názory kamarádů odjinud, ale především i poznávat […]

Více