Soubor 15 metodik, které umožní vyučujícím zkoumat s třídami různé oblasti konfliktů od osobních, přes společenské, až k ozbrojeným. Kromě porozumění konfliktům přináší metodiky možnost trénovat dovednosti pro konstruktivní nakládání s konflikty a vytváření kultury míru. Doporučený věk: 12+ Doba trvání: 120-230 minut >> Jednotlivé metodiky ke stažení >> Komplet 15 programů Metodické materiály Vzdělávací programy Semináře
Přinášíme překlad publikace Wellbeing Wardrobe, která teď v češtině vychází pod názvem Pohodový šatník wellbeing ekonomika v módním a textilním odvětví. Publikace reaguje na současné dominantní ekonomické paradigma, které je orientované na nepřetržitý růst HDP a hromadění zisku, a které již není udržitelné. Naše zaměření na růst vyústilo v nebezpečnou změnu klimatu a ztrátu biodiverzity a ohrozilo hranice kritických planetárních mezí, ale přitom nedokázalo […]
Reagujeme na dotaz paní učitelky Ivany. Najdete zde souhrn odkazů na zdroje různých organizací pro podporu vyučujících a žactva. Na konci článku také v pdf ke stažení. Průběžně aktualizujeme. Dva dny po útoku ruské armády na Ukrajinu jsme dostali email od paní učitelky Ivany popisující situaci u nich ve škole: “Situace na školách, a jistě nejen zde, je poslední dny […]
Důsledky klimatické krize dopadají na různé skupiny obyvatel jiným způsobem a každý má jiné možnosti se s nimi vypořádat. Kdo z klimatické změny těží? A na koho dopadá nejvíce? Prostřednictvím rolové hry se skutečnými osobními příběhy z celého světa se studenti a studentky seznámí s nespravedlností, kterou klimatická krize způsobuje. Doporučený věk: 15+ Doba trvání: 90 minut >> Metodika ke stažení […]
Počet aut na silnicích se pořád zvyšuje. Mezi negativní důsledky tohoto trendu patří nejen ucpané silnice nebo stovky mrtvých ročně, ale také vyšší podíl emisí skleníkových plynů, které přispívají ke klimatické změně. V současnosti tvoří osobní automobilová doprava až 9,2 % celkových emisí České republiky. Jaká řešení pro dekarbonizaci dopravy se v současnosti nabízejí? Která skutečně přispívají k udržitelné […]
Nerovnost mezi lidmi je přetrvávající a sílící světovou výzvou. Program představuje její rozmanité formy a propojuje je s dopady i příčinami klimatické změny. Vede studenty a studentky ke kritické reflexi tématu, uvědomění si jeho rizik a vlivu na podobu jejich současného i budoucího života. Doporučený věk: 15+ Doba trvání: 45 minut >> Metodika ke stažení Metodické materiály Vzdělávací programy Semináře
Klimatická krize a proměna genderových rolí ve společnosti patří mezi často diskutovaná témata dnešní doby. Jak spolu ale souvisejí? Proč mají muži vyšší ekologickou stopu než ženy? Čím to je, že ženy ve vedoucích pozicích dosahují lepších environmentálních výsledků? Proč klimatická změna dopadá více na ženy? Doporučený věk: 15+ Doba trvání: 90 minut >> Metodika ke […]
Kompetence globálního občanství poskytují východiska vzdělavatelkám a vzdělavatelům, kteří chtějí podporovat mladé lidi v aktivním jednání ve prospěch důstojného a udržitelného života všech lidí na zemi. Identifikujeme v nich nejdůležitější hodnoty a postoje, oblasti znalostí a dovednosti, o nichž si myslíme, že mladí lidé potřebují k tomu, aby se mohli aktivně podílet na utváření spravedlivějšího světa a podporovat udržitelnost života na naší planetě. Vzdělavatelkám […]
O semináři V organizaci NaZemi se věnujeme globálnímu vzdělávání (nejen) ve školách. Jednou ze současných výzev je pro nás otázka, jak mají pedagogové a pedagožky vzdělávat o klimatické krizi a jejím vlivu na společnost a důstojný život. Jak z různých úhlů pohledu otevírat toto nesmírně důležité téma, jaké přístupy a metody si vzít na pomoc a jak k tématu přistupovat s pokorou a s vědomím, jak […]
O semináři V organizaci NaZemi se věnujeme globálnímu vzdělávání (nejen) ve školách. Jednou ze současných výzev je pro nás otázka, jak mají pedagogové a pedagožky vzdělávat o klimatické krizi a jejím vlivu na společnost a důstojný život. Jak z různých úhlů pohledu otevírat toto nesmírně důležité téma, jaké přístupy a metody si vzít na pomoc a jak k tématu přistupovat s pokorou a s vědomím, jak […]