Transformativní vzdělávání

Vzdělávání se běžně prezentuje jako řešení dnešních krizí. My nahlížíme na současný školský systém a jeho podobu vzdělávání jako na jeden z kořenů současných celospolečenských problémů. Jsme přesvědčeni, že tento typ vzdělávání pomáhá reprodukovat nefunkční vzorce – vede k pasivitě, bezmocnosti a závislosti na autoritách. K individualismu a soutěživosti. K jednoduchým odpovědím a černobílému vidění světa. K přehlížení systémových příčin či otupování našich emocí, smyslů a imaginace. Navíc nepřipravuje další generace na komplexní svět neustálých změn a celospolečenských výzev, jako jsou klimatická krize, zvětšující se nerovnosti, nárůst populismu či zhoršování duševního zdraví.

Věříme, že to může vypadat jinak…

Věříme, že vzdělávání v dnešním světě může léčit, opravovat, měnit smysl a obnovovat. Věříme, že studující mohou být předmětem vzdělávání, proměňovat sami sebe. Věříme, že učení probíhá ve vztazích, stejně tak jako změna na místní i globální úrovni. Věříme, že důkladně poznávat lze pouze celostně – zapojením mysli, (po)citů i těla. Usilujeme o partnerský přístup, v rámci kterého je zkušenost všech hodnotná, navzájem se od sebe učíme a podporujeme se v emancipaci.

Rozcestník

  • Brod/Брод
  • Globální (rozvojové) vzdělávání
  • Systémové myšlení
  • Generace symbiocén
  • Futuropolis
  • Klimatické vzdělávání