Natřeno na zeleno

O zavádějící zelené reklamě a způsobech, jak ji rozpoznat a bránit se jí.

Proč a jak se nám snaží firmy pod rouškou ekologičnosti prodat (nejen) oblečení, které nepotřebujeme? Co s tím můžeme dělat a jakou roli v tom hrají naše potřeby?

Nakupujeme oblečení, protože ho potřebujeme a taky občas proto, že nám přináší radost nebo dává pocit, že někam patříme. Důvodů pro nákup může být hodně a ve workshopu se na ně chceme blíže podívat a zaměřit se na potřeby, které nám oblečení může naplňovat. To nám pomůže se vědomě stavět k reklamě oděvního průmyslu, která často cílí na naše pocity a potřeby.

Skrze práci se zdroji se účastníctvo naučí rozeznávat aktéry v oděvním průmyslu a strategie, které firmy využívají pro zachování svého zeleného image. Program rozvíjí představivost směrem k udržitelnějším způsobům naplňování našich potřeb a vybízí ke stanovení konkrétních kroků ke změně ve svém okolí. Cílem je nejen porozumět vlivu greenwashingu, ale také posílit schopnost činit informovaná a zodpovědná rozhodnutí a zvýšit tak ochotu přispět ke změně.

Informace

Cílová skupina: 15+ (program je vhodný i pro dospělé)

Časová dotace: 240 minut (dá se přizpůsobit, nejkratší verze má 90 minut)

Cena programu: Cena programu v závislosti na vaší chuti a možnostech: Pokud o workshop stojíte, ale není ve vašich možnostech přispět na náklady: 0 Kč. Pokud máte možnost pokrýt důstojně naši práci a další s workshopem spojené náklady: 4000 Kč + cestovné. Pokud chcete přispět, ale vaše možnosti jsou omezené: 0 - 4000 Kč.