Seminář Vedení reflexí
Během semináře se seznámíme s významem reflexe v různých přístupech a s její strukturou (s důrazem na konstruktivistický přístup a model E-U-R). Zaměříme se také na odlišení reflexe a zpětné vazby.
Reflexím věnujeme speciální pozornost, protože tvoří zásadní část učebního procesu. V rámci reflexe nabízíme účastníkům a účastnicím čas promyslet si, co program přinesl ve vztahu k cílům programu nebo pro jejich osobní posun. Pomáhá jim lépe si uvědomit, co se odehrálo, a odvodit z toho poznání.
Během setkání se seznámíte s významem reflexe v různých přístupech (E-U-R, zážitková pedagogika) a se strukturou reflexe (jejími jednotlivými fázemi). Zaměříme se rovněž na odlišení reflexe a zpětné vazby. Budeme se věnovat zejména roli lektora či lektorky, kteří reflexi vedou. Ukážeme si, jak podpořit procesy ve skupině tak, aby byl prostor pro společné hledání a tázání se a aby efektivně směřovala k vymezenému cíli, formulovala výstupy, osobní ponaučení či další kroky do budoucna. Část prostoru je vyhrazena pro praktický nácvik dovedností potřebných pro vedení reflexe. Zájemci budou mít možnost si vedení reflexe aktivně vyzkoušet a získat zpětnou vazbu od lektorek i ostatních zúčastněných.
Informace
Cílová skupina: Seminář je určen pro zkušenější účastníky a účastnice z řad vzdělávajících se základními znalostmi o významu a struktuře reflexe (např. v rozsahu, který nabízíme na kratších i delších kurzech kritického myšlení); není nutná aktivní pedagogická praxe, ačkoli je výhodou.
25. 11. 2024 od 9:00 do 17:00
Kapacita: 16 účastnic a účastníků (minimálně 8)
Časová dotace: 8 hodin (hodina přestávka na oběd)
Cena pro jednotlivce: standardní 2300 Kč, sponzorská 2800 Kč, zlevněná 1800 Kč
Místo konání: Centrum Syřiště, Kounicova 42, Brno
Akreditace: seminář je akreditován MŠMT jako DVPP v jednodenní variantě (8 hodin).