Pedagogický podzim s NaZemi – přehled kurzů

Seznamte se s možnostmi kurzů pro  vyučující na podzim a v zimě 2024/2025

24. 9. Kritické myšlení v globálních tématech v Brně

První setkání celoročního metodického kurzu pro vzdělavatele 21. století.

3. 10. Principy a nástroje systémového myšlení

Jednodenní seminář seznamuje s principy i nástroji systémového myšlení a prohlubuje naši schopnost vidět svět a problémy okolo nás v širších souvislostech a propojeních.

4. 10. Kritické myšlení v globálních tématech v Praze 

První setkání celoročního metodického kurzu pro vzdělavatele 21. století.

17. 10. Spojenci přírody (Nature´s Allies) –  outdoor lekce pro angličtináře (NOVINKA)

Projekt Nature´s Allies nabízí inspiraci v podobě modelových lekcí a aktivit, které pomohou vašim studentům nejen rozvíjet mluvený projev a rozšiřovat slovní zásobu, ale zároveň i cíleně posilují vztah k přírodě, k sobě samým a ke svým spolužákům

24. 10. Global storylines – výuka příběhem

V Global Storylines jsou děti 1. stupně ZŠ vtaženi do příběhu, který se stává dlouhodobou osou výuky. Děti si vytvářejí prostředí a role ve zvolené komunitě. Příběh klade před komunitu problémy a výzvy, které musí její členové řešit. Jednodenní kurzu orientuje účastníky a účastnice v práci s pedagogickým přístupem Global Storylines, tak, aby jej mohli samostatně realizovat dle existujících metodik např. během projektového týdne nebo několika měsíců.

18. 11. a 19. 11. Vedení diskuzí jako nástroj výuky

Cílem dvou tréninkových setkání je rozvoj facilitátorských dovedností pro řízení diskuze ve vzdělávacím procesu tak, aby diskuze směřovala ke zkoumání tématu, hlubšímu přemýšlení a posunu diskutujících.

25. 11. Vedení reflexí

Reflexe tvoří zásadní část učebního procesu. Během setkání se účastníci a účastnice seznámí s významem reflexe v různých přístupech a s její strukturou (s důrazem na konstruktivistický přístup a model E-U-R). Zaměří se také na odlišení reflexe a zpětné vazby.

14. 1. a 23. 1. Konflikt jako příležitost k učení

(seminář podporuje práci s 15 publikovanými metodikami stejného názvu)

Dvoudenní seminář o konfliktech, který dává podporu a podklady pro zařazování tématu konfliktů do výuky. První den je věnován konfliktům na osobní úrovni, druhý den zpracovává téma konfliktů společenských.

Záměrem semináře je prozkoumat vlastní vztah ke konfliktům, nabídnout představu o možných způsobech jejich řešení a rozšířit paletu možností, jak téma konfliktů zařazovat do výuky.

Máte-li zájem o témata seminářů, které nejsou aktuálně vypsané, můžete si je pro svou skupinu (sborovnu, lektorský tým,…) objednat na zakázku. Pro informace a kalkulaci se obraťte na vzdelavani@nazemi.cz.