Aktuality

Odpovědná móda a greenwashing H&M (sledujeme vývoj této kauzy)
Březen 2013

Organizace Clean Clothes Campaing (CCC) 25. března spustila celoevropskou kampaň zpochybňující odpovědnost společnosti H&M, kterou se v posledních měsících prezentuje veřejnosti. CCC po  H&M mimo jiné požaduje, aby společnost zabezpečila vyplácení tzv. „living wage“ (důstojné mzdy), ve svém dodavatelském řetězci. Reakce úspěšné oděvní značky na sebe nenechala příliš dlouho čekat. Představitelé  H&M v tiskové zprávě tvrdí, že jejich společnost […]

Více

Kampaň Práce pro děti
Leden 2013

V roce 2012 jsme realizovali první velkou kampaň pod novou značkou NaZemi (dříve Společnost pro fair trade). Na této kampani jsme spolupracovali s reklamní agenturou Saatchi&Saatchi.  Hlavním cílem kampaně nazvané „Práce pro děti“ bylo vyvolat mezi českou veřejností diskusi o tom, za jakých podmínek je dětská práce přijatelná a zda lze aktivně přispět k omezování dětské práce ve světě. […]

Více

Uspořádali jsme konferenci o odpovědnosti firem
Říjen 2012

V roce 2012 jsme uspořádali mezinárodní konferenci o odpovědnosti firem v dodavatelských řetězcích, na které debatovalo více než 100 účastníků z celého světa. Konference vytvořila prostor pro vzájemnou komunikaci představitelů businessu, spotřebitelů, neziskového sektoru a zástupců zaměstnanců pracujících na plantážích. Účastníci konference se shodli, že největší vliv na pracovní podmínky v dodavatelském řetězci v současné době mají supermarkety, které zneužívají svého […]

Více

Jde Applu skutečně o zlepšení pracovních podmínek v dodavatelských továrnách?
Březen 2012

Dnes již takřka kultovní značka Apple 7. března oficiálně představila další generaci svého populárního tabletu iPad. Nedočkaví fanoušci, kteří jsou mnohdy ochotni i nocovat ve frontě na nový produkt, jásají v očekávání nových technologických vymožeností. Obchodníci si mnou radostně ruce při pomyšlení na jisté zisky. Nicméně o podmínkách, za jakých tento IT gigant vyrábí své produkty, bohužel veřejnost neví téměř […]

Více

Rozhovor s May Wong: O továrně v Číně s dobrými pracovními podmínkami jsem nikdy neslyšela
Leden 2012

O tom, jak se provádějí výzkumy v čínských továrnách, jak se liší továrny na outdoorové oblečení od těch ostatních a o tom, jak lze napracovat 300 hodin měsíčně přesčas, jsme si povídali s May Wong, aktivistkou hongkongské nevládní organizace Globalization Monitor. May Wong nás navštívila v prosinci 2011 v rámci kampaně Ušili to na nás! V Evropě jste už skoro měsíc. Překvapilo […]

Více

Provedli jsme spotřebitelský výzkum
Listopad 2010

V průběhu srpna 2010 jsme ve spolupráci s agenturou Ipsos Tambor ČR (www.tambor.cz) uskutečnili průzkum spotřebitelského chování zaměřený na oblast zodpovědné spotřeby a konkrétně na znalost, vnímání a nákup výrobků s označením Fairtrade®. Osloven byl reprezentativní vzorek populace ČR o velikosti 1028 respondentů.   První část průzkumu si kladla za cíl zmapovat obecné nákupní chování – objem a frekvenci nákupu substitutů Fairtrade® […]

Více

Odpovědnost firem a odpovědné veřejné nakupování
Únor 2009

V roce 2009 jsme zahájili několik kampaní věnujících se odpovědnosti firem i odpovědnému veřejnému nakupování. V oblasti odpovědnosti firem jsme cílili především na oděvní a hračkářské firmy, a to prostřednictvím kampaní „Ušili to na nás!“ a „Víte, s čím si hrajete?“  Provedli jsme několik výzkumů, abychom zjistili kde a za jakých podmínek firmy vyrábí své zboží. Z výzkumů vyplynulo, že většina firem v tomto […]

Více

Svět v nákupním košíku
Srpen 2006

 Od srpna 2006, kdy začal běžet vzdělávací projekt Svět v nákupním košíku, začíná naše koncepční práce v oblasti globálního rozvojového vzdělávaní. Tento projekt nám zároveň přinesl prvního placeného zaměstnance na celý úvazek. V té době začaly vznikat naše první vzdělávací programy pro žáky a studenty. Do konce roku 2012 absolvovalo některý z našich 11 vzdělávacích programů 8 251 žáků a studentů. […]

Více

Práva lidem, pravidla korporacím!
Leden 1970

lorem ipsum lorem ipsum

Více

Hledáme PR specialistu/ku se zájmem o online marketing
Leden 1970

V NaZemi hledáme člověka, který nám pomůže s propagací našich aktivit i organizace jako celku. Na téhle pozici se rozhodně nebudeš nudit. Práce je to velmi různorodá a rutina nehrozí. Kromě úkolů, které se udělat musí, bude do jisté míry na tobě, čemu se budeš chtít více věnovat, jak uplatníš svoje schopnosti či zájmy. Nabízíme kreativní práci na 0,8 […]

Více

Futuropolis.cz: Škola emancipace
Leden 1970

S potěšením vám oznamujeme, že jsme spustili náš nový projekt s názvem Futuropolis: Škola emancipace, na kterém bude NaZemi spolupracovat společně s Institutem úzkosti. Příští třI roky chceme spolu s pedagogy tvořit a testovat novou pedagogickou metodu pro 2. stupeň základních škol. Vycházet budeme z metod kritické pedagogiky P. Freireho, metod Future thinking, systémového myšlení a emancipačních tradic J. Á. Komenského. Možnosti jazyka […]

Více

NaZemi hledá kolegu či kolegyni
Leden 1970

Nevládní organizace NaZemi hledá kolegu či kolegyni na pozici koordinátor/ka rozvoje obchodní činnosti a podpory fair trade. . Základní odpovědnosti: rozvoj obchodní činnosti za účelem získávání vlastních finančních prostředků (např. pravidelný telefonický kontakt s českými i zahraničními dodavateli a odběrateli, nacházení nových obchodních příležitostí, realizace naplánovaných strategií) vedení skladového hospodářství a příprava podkladů pro účetní finanční řízení obchodu (v součinnosti s ostatními členy týmu) propagace […]

Více

Jarní kurz Kritické myšlení a globální témata
Leden 1970

Na jaro 2016 připravujeme krátký kurz Kritické myšlení a globální témata v rozsahu 24 hodin. Kurz je určen pedagogům ZŠ, SŠ, VŠ, lektorům a všem těm, kteří se zajímají o vzdělávání. Bude realizován formou tří jednodenních setkání.     O co jde: Kurz propojuje základní program Čtením a psaním ke kritickému myšlení a model kritického myšlení Stephena Brookfielda s komplexními tématy globálního vzdělávání […]

Více

Hledáme vedoucí/ho Obchodu NaZemi
Leden 1970

V NaZemi chceme posílit náš tým o vedoucí/ho našeho fairtradového obchodu. Bude mít na starosti aktivní vyhledávání nových zákazníků a dostávání naší kávy do spousty brněnských firem a podniků. Bude pečovat o zákazníky a s chutí strategicky budovat obchod i značku naší vlastní fairtradové kávy a čajů. Hledáme člověka, který je komunikativní a charismatický, má týmového ducha, je samostatný a pečlivý, umí si dobře organizovat […]

Více

Pět nápadů pro lepší svět a okolí: ProAction Café
Leden 1970

ProAction Café je metoda, v rámci níž si navzájem pomáháme posunout své nápady ke konkrétním projektům, které mají potenciál podpořit komunitní život či podpořit lidi v obtížných situacích u nás či ve světě nebo jsou prospěšné společnosti či životnímu prostředí. ProAction Café proběhne 6. 10. od 18:00 ve Skautském institutu v Praze. Událost na facebooku najdete tady. Guestlist pak zde. A jaké nápady […]

Více