Milé pedagožky, milí pedagogové, rádi bychom vás přizvali ke spolupráci na projektu Futuropolis: škola emancipace, který byl na následující tři roky podpořen MŠMT (výzva: Inovace ve vzdělávání). Cílem projektu je vytvořit tým pedagogů, se kterým budeme tvořit a testovat novou pedagogickou metodu, která by zapojeným přinášela sociální a jiné přesahy. Smyslem metody je podpořit zapojené pedagogy v rozvoji […]
S potěšením vám oznamujeme, že jsme spustili náš nový projekt s názvem Futuropolis: Škola emancipace, na kterém bude NaZemi spolupracovat společně s Institutem úzkosti. Příští tři roky chceme spolu s pedagogy tvořit a testovat novou pedagogickou metodu pro 2. stupeň základních škol. Vycházet budeme z metod kritické pedagogiky P. Freireho, metod Future thinking, systémového myšlení a emancipačních tradic J. Á. Komenského. Možnosti jazyka […]
Vážení přátelé, pod tíhou nastalých okolností způsobených situací kolem koronaviru jsme se rozhodli kromě uzavření našeho obchůdku od dnešního dne, tedy od 17. 3. 2020, výrazně omezit i faktický provoz v sídle naší organizace. Rušíme tedy až do odvolání všechny akce, které se měly konat v našich prostorách. Zároveň jsme přijali opatření i pro naše kolegy a kolegyně v NaZemi. Pokud nás budete chtít […]
Nezisková organizace Fairtrade Česko a Slovensko sestavila společně s pěti českými odbornicemi přehled nejlepších aktivit globálního vzdělávání. Eliška Masná z organizace ADRA, Lenka Pánková z organizace ARPOK, Šárka Zápotocká z Charity ČR, Eva Malířová z NaZemi a Veronika Endrštová z Variant společnosti Člověk v tísni vytipovaly pro české pedagogy a pedagožky možnosti, čemu se věnovat v globálním vzdělávání. Tipy se hodí pro formální i neformální vzdělávání. Jedná […]
Lámete si hlavu s tím, jak smysluplně hodnotit a nestačí vám jen klasické známky? Chcete získat inspiraci a konkrétní podněty pro to, jak začít hodnotit tak, aby hodnocení podporovalo učení? Pokud ano, přijďte na jednodenní seminář, který pořádáme 3. března v Brně. Seminář je určen pro pedagožky a pedagogy, kteří přemýšlí o smyslu a dopadu hodnocení na své svěřence a chtějí se inspirovat, jak […]
Učíte? Hledáte cesty jak na to, aby čas strávený ve škole dával smysl jak vám tak studentům? Řešíte jak a k čemu studenty vést, aby jim to v budoucnosti bylo užitečné? Chcete vaše zkušenosti, pochybnosti a otázky sdílet s ostatními a hledat společně odpovědi? Jsou pro vás důležitá aktuální celospolečenská témata a chcete je ve výuce reflektovat? V NaZemi se věnujeme globálnímu vzdělávání, přístupům rozvíjejícím […]
Mzda za kterou se dá žít Minimální důstojná mzda pro Českou republiku za rok 2019 čítá 31 463 Kč hrubého, respektive 36 850 Kč hrubého pro Prahu. Příjem v takové výši zajišťuje jednotlivcům pracujícím na plný úvazek a jejich domácnostem, že mohou při stávající hladině cen pokrýt výdaje za všechny běžné věci nutné ke skromnému, ale důstojnému životu. Je normální jet jednou […]
Minimální důstojná mzda pro Českou republiku za rok 2019 čítá 31 463 Kč hrubého, respektive 36 850 Kč hrubého pro Prahu. Příjem v takové výši zajišťuje jednotlivcům pracujícím na plný úvazek a jejich domácnostem, že mohou při stávající hladině cen pokrýt výdaje za všechny běžné věci nutné ke skromnému, ale důstojnému životu. Je normální jet jednou za rok na dovolenou? Mít peníze […]
V globalizovaném světě souvisí vše se vším a efekt motýlích křídel funguje více než kdykoli dříve. A je tak často náročné odhadnout, jaké naše chování má vliv na okolní svět. Vy si například koupíte krávu, ta si pšoukne a zrovna tento pšouk bude poslední kapkou, která zvýší hladinu skleníkových plynů v atmosféře na úroveň, kdy na Sibiři roztaje permafrost […]
Rychlý, rychle se měnící, digitální. Těmito slovy popisují výkonní manažeři největších módních firem svoje odvětví. Oblečení vnímáme jako základní potřebu, ale i jako luxusní zboží. Kde je ale hranice? Oděvní průmysl má dalekosáhlé dopady na společnost i přírodu a přesto každý rok zase o trochu povyroste. Poptávka spotřebitelů poháněná společenskými normami, dobře cílená reklama nebo technologie ho žene stále […]
Na našem eshopu nabízíme nově k zakoupení Portfolio globálního vzdělávání s názvem Moje cesta ke světu. Je to cesta k hledání postupů, jak o složitých věcech mluvit s dětmi a mladými lidmi a jak společně s nimi měnit blízký i vzdálený svět k lepšímu. Je to začátek dlouhého procesu učení se, o čem a jak vzdělávat… Výstřižky z novin na hromádce v rohu stolu, články shromážděné v databázi na internetu, programy […]
Na summitu G7, sdružení největších ekonomik světa, které probíhalo na konci srpna ve francouzském městě Biarritz, představilo 32 světových značek vlastní iniciativu, tzv. Fashion pact. Tento dokument, který podepsaly, deklaruje, že do roku 2050 chtějí dosáhnout několika cílů v environmentální oblasti v rámci svého oboru podnikání, v textilním průmyslu. Pakt se hlásí ke skutečnosti, že textilní průmysl patří k největším, […]
I v letošním roce vypisujeme sérii jednodenních seminářů, workshopů či tréninkových setkání. Jejich program umožní trénovat a rozvíjet dovednosti potřebné pro vedení konstruktivní diskuze nebo pro otvírání kontroverzních témat ve škole či v jiných skupinách. Jiné jsou tematicky zaměřené a vyplývají z našich aktuálních vzdělávacích aktivit, typicky semináře věnující se formativnímu hodnocení či nenásilnému řešení konfliktů, které letos pilotujeme (a i proto druhý jmenovaný nabízíme […]
Společnost H&M se v roce 2013 zavázala k tomu, že do konce roku 2018 budou dělnice a dělníci v jejích dodavatelských továrnách pobírat důstojnou mzdu. Konkrétně se mělo jednat až o 850 000 zaměstnanců. Firma však tento slib do uvedeného termínu nesplnila a o pokrocích v této oblasti podává zavádějící informace. Zatímco H&M vkládá mnoho úsilí do komunikace s veřejností, dělnice a dělníci v zemích jejich produkce […]
Chcete přispět k diskuzi o tom, jaké vzdělávací strategie mohou rozvíjet odpovědné chování k lidem a přírodě? Jak překonávat bariéry, které brání tomu takové strategie využívat? Přihlaste se na konferenci, která proběhne v září v Hradci Králové. Přihlásit můžete také vlastní příspěvek k tématu. Odpovědné chování k přírodě a lidem je takové chování, při němž člověk samostatně i ve spolupráci s druhými činí vědomá rozhodnutí, usilující o zlepšení […]