Jsme přesvědčeni, že pro vytváření udržitelné budoucnosti naplňující potřeby všech potřebujeme naše představy o vzdělávání i vzdělávací systém radikálně změnit.
Společně se vzdělavateli a vzdělavatelkami hledáme cesty, jak smysluplně učit a vzdělávat se v rámci limitů současné školy nebo ve svobodnějším prostředí neformálního vzdělávání.
Na našich dlouhodobých kurzech i kratších seminářích rozvíjíme dovednosti kritického myšlení, vedení diskuzí a reflexí, práci s komplexními a kontroverzními tématy, zaměřujeme se také na smysluplnou podobu hodnocení. Semináře připravujeme i na zakázku.
Nabízíme inspiraci pro angličtináře v podobě modelových lekcí a aktivit, které pomohou studujícím nejen rozvíjet mluvený projev a rozšiřovat slovní zásobu, ale zároveň i cíleně posilují vztah k přírodě, k sobě samým a ke svým spolužákům.
Zapojujeme se v rámci platforem do diskuzí o aktuálních otázkách vzdělávání a výchovy, snažíme o budování sítě kritických vzdělavatelů a vzdělavatelek, kteří společně s námi budou přispívat k transformaci vzdělávání, podporujeme sborovny v diskuzích o změně.
Napište nám
Pokud máte chuť s námi spolupracovat, napište nám!
Kritické myšlení a otevřenou mysl vnímáme jako jednu ze zásadních kompetencí globálního občanství. Náš přístup propojuje program Čtením a psaním ke kritickému myšlení a model kritického myšlení Stephena Brookfielda s komplexními tématy globálního vzdělávání (např. konflikty, nerovnost, vzdělání, předsudky, práce, občanská odpovědnost). V kurzech Kritické myšlení a globální témata hledáme cesty, jak smysluplně učit, rozvíjet kritické myšlení, dovednosti potřebné k vedení diskuze a informovanému rozhodování.
Globální vzdělávání se prolíná naší vzdělávací činností. Vede k porozumění našim vztahům s ostatními lidmi a místy ve světě. Přispívá tak k tomu, abychom dokázali nacházet způsoby jak spolu žít s ohledem na potřeby všech a při zachování limitů planety. Vycházíme z předpokladu, že lidé, místa, ekonomiky a životní prostředí jsou v rámci naší planety propojené a vzájemně závislé. Globální vzdělávání nám pomáhá orientovat se ve světě, porozumět jeho propojenosti a uvědomovat si svůj vliv a roli v něm. Usiluje o větší sociální spravedlnost a udržitelnost ve světě. Podstatu globálního vzdělávání jsme shrnuli v Kompetencích globálního občanství.
Klimatické vzdělávání
Klimatické vzdělávání má pomoci kporozumění přírodním ispolečenským příčinám klimatické změny a jejím možným důsledkům na místní, národní aglobální úrovni. Má vést lidi k akci acelkové transformaci společnosti.
Klimatické vzdělávání je mezioborové azahrnuje poznatky nejenom přírodních věd, ale také zoblastí pedagogiky, psychologie, ekonomiky, politiky, etiky apodobně.uplatňuje aktivní formy ametody učení podporující kritické myšlení, informační amediální gramotnost, demokratické hodnoty, občanskou angažovanost, naději, orientaci na řešení abudoucnost.
Transformativní vzdělávání
Transformativní vzdělávání je předpokladem pro rozsáhlé změny systémů i vztahů mezi lidmi a planetou, jež se v současné chvíli nacházejí v mnohočetné krizi.
Formativní hodnocení
Hodnocení považujeme za mocný nástroj pro zkvalitnění vzdělávacího procesu a změnu vztahů, kterou bychom si přáli vidět zejména ve školním prostředí. Proto se jeho podpoře věnujeme skrze tříletý projekt a také realizací vlastních seminářů. V čem tkví hlavní principy formativního hodnocení? Podporuje v dalším učení, pomáhá udržovat motivaci a přebírat za svůj pokrok odpovědnost. Je formulováno popisným jazykem, vztahuje se k předem stanoveným kritériím a jasně sděluje, co učící zvládá a do jaké míry. Tím umožňuje plánování dalšího učení.
Nakládání s konflikty
Ke konfliktům přistupujeme jako k přirozené součásti našeho života a příležitosti pro společné a vzájemné učení všech zapojených stran. Zajímají nás konflikty na úrovni osobní, společenské i globální, hledáme spojitosti těchto úrovní, a také příčiny a důsledky destruktivních fázi konfliktů. Inspirací a východiskem je nám přístup nenásilné komunikace (NVC), koncept a metody restorativní spravedlnosti. Snažíme se tak budovat zdravé a silné vztahy mezi lidmi. Tento přístup ke konfliktům jde často proti zažitým normám a automatickým reakcím, vnímáme jeho obtížné začleňování do vlastního chování a jsme si vědomi nedostatečné podpory ze strany vzdělávacího systému. V reakci na to nabízíme seminář Nakládání s konflikty jako příležitost k posilování demokratických hodnot.
Více o našich komplexních vzdělávacích programech.
Spravovat Souhlas s cookies
Abychom poskytli co nejlepší služby, používáme k ukládání a/nebo přístupu k informacím o zařízení, technologie jako jsou soubory cookies. Souhlas s těmito technologiemi nám umožní zpracovávat údaje, jako je chování při procházení nebo jedinečná ID na tomto webu. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce.
Funkční
Vždy aktivní
Technické uložení nebo přístup je nezbytně nutný pro legitimní účel umožnění použití konkrétní služby, kterou si odběratel nebo uživatel výslovně vyžádal, nebo pouze za účelem provedení přenosu sdělení prostřednictvím sítě elektronických komunikací.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro statistické účely.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.