Projektové dny aneb učení v souvislostech
Plánování projektových dnů a týdnů vnímáme jako jedinečný prostor, ve kterém učitelé napříč předměty mohou v rámci školního týmu sdílet pohledy a zkušenosti ze svých oblastí. Společně pak hledají smysluplná propojení a promýšlejí cíle v kontextu své vlastní školy a potřeb dětí.
Projektové dny či týdny umožňují dětem učit se integrovaně a v souvislostech, kriticky přemýšlet nad vybraným tématem a zažít si jiné formy učení. Často se tyto dny promění v nezapomenutelný zážitek i s emocemi, čímž se proces učení stává efektivnější.
Plánování projektových dnů a týdnů vnímáme jako jedinečný prostor, ve kterém učitelé napříč předměty mohou v rámci školního týmu sdílet pohledy a zkušenosti ze svých oblastí. Společně pak hledají smysluplná propojení a promýšlejí cíle v kontextu své vlastní školy a potřeb dětí.
Úspěšná realizace projektových dnů závisí na mnoha faktorech. Na našem workshopu se budeme věnovat např. těmto tématům:
- výběr konkrétního tématu na projektové dny a jeho zmapování, včetně externích zdrojů a podpory
- nastavování cílů i s důrazem na dovednosti či klíčové kompetence
- promýšlení výstupů projektových dnů a hodnocení dětí na základě sebraných důkazů
- sestavení projektového týmu, nastavení kvalitní spolupráce a vytvoření akčního plánu
V rámci semináře představíme i příklady projektových dnů a týdnů, které nabídnou inspiraci ve formách, v tématech a např. i v práci s rozvojem dovedností.
Informace
Cílová skupina: Pro sborovny základních a středních škol
Časová dotace: 8 hodin
Cena semináře:
Mgr. Martina Holková tento mezioborový přístup k výuce rozvíjela 4 roky na ZŠ Labyrinth v Brně.