Baví mě bádat a tvořit školu jinak, a to tak, abychom se v ní mohli více stát lidmi. Chci umět lépe naslouchat druhým. Chtěl jsem být docentem na univerzitě, ale to už mi nepřijde důležitý. Baví mě sledovat čmeláky (působí děsně neohrabaně). Chci být v životě v pohybu, chci měnit svět (zanechat jej aspoň o trochu lepším, než jak jsem ho […]
Chci, aby práce, které se věnujeme jako jedinci i jako společnost, byla důstojná a smysluplná, užitečná a kreativní. Práci se zájmem zkoumám z různých úhlů už několik let, jako téma i jako činnost. Věřím, že to, jak se k práci vztahujeme, je klíčové a přímo spojené s řešením (nejen) klimatické krize. Proto se věnuju vzdělávání – v dnešním světě je vnímaná převážně jako příprava […]
V NaZemi učím, protože se tím sám učím. V životě se mi už podařilo pár věcí: založil jsem sociální družstvo Tři ocásci a postavil jsem jednu z prvních „únikovek“ v Brně, hraju na basu v několika kapelách..po večerech promítám v kině a teď čerstvě dělám občasně zahradníka v botanické zahradě. Snažím se snižovat svou ekologickou stopu. Ať už celoročním ježděním na kole […]
V NaZemi se věnuji rozvoji globálního vzdělávání a facilitaci skupinových procesů v organizacích a školách. Jako lektorka a metodička jsem působila v řadě vzdělávacích českých i mezinárodních projektů (Svět v nákupním košíku, Global Storylines, Skauti na Zemi, CIVIS – zaostřeno na občanské kompetence, Konflikty). Momentálně žiju projektem Futuropolis: škola emancipace, který prozkoumává možnosti kritické pedagogiky na školách. Vedu akreditované roční kurzy Kritické […]
V NaZemi vedu kurzy Kritické myšlení a globální témata, semináře zaměřené na podporu formativního hodnocení, vedení diskuzí a práci s kontroverzními tématy. Podílela jsem se na pilotování přístupu Global Storylines a zaškolování pedagogů a pedagožek do práce s touto metodou. Věnuji se také facilitaci skupinových procesů, mám zkušenosti s vedením strategických plánování pro školy a neziskové organizace. Na Pedagogické fakultě MU vyučuji předmět […]
V NaZemi působím jako konzultantka a metodická podpora učitelů, učím kurzy Kritické myšlení a globální témata a podporuji učitele, zapojené do projektu Futuropolis, ve zkoumání kritické pedagogiky. Vzdělávání jsem se nejdříve začala věnovat na kurzech pro vedoucí skautských oddílů v Junáku. Otázky z praxe mě dovedly k hledání odpovědí při studiu navazujícího oboru Učitelství estetické výchovy na FF MU. Od roku 2013 […]